2 Haziran 2012 Cumartesi

Euro 2012 değerlendirmesi

Avrupa'da heyecan en üst noktada. 8 Haziran akşamı yapılacak ilk santra, futbol seveler için muhteşem bir şölenin başlangıcı olacak. Türkiye olarak bu organizasyonda yokuz ancak ekran başında sempati duyduğumuz takımları destekleyeceğiz.
Gruplara bakacak olursak:
A- Polonya, Yunanistan, Rusya, Çek Cumhuriyeti
B- Hollanda, Danimarka, Almanya, Portekiz
C- İspanya, İtalya, İrlanda, Hırvatistan
D- Ukrayna, İsveç, Fransa, İngiltere

Ben bu turnuvanın favorisi olarak İspanya'yı görüyorum. 2010 Dünya Kupası tahminim tutmuştu. Sıra Avrupa Şampiyonası'na geldi. Umarım yanılmam.

*      A grubuna bakacak olursak, oyun karakteri olarak birbirine çok benzeyen takımların yer aldığını kolaylıkla görebiliriz. Çoğunlukla Doğu Avrupa ülkelerinin oluşturduğu bu gruba yabancı olacak tek ülke Yunanistan olacak. Polonya'nın en sahibi olmanın verdiği avantajı ne kadar kullanabileceği belirsiz. Hazırlık maçlarına, kadrolara ve tecrübeye bakarsak, grubun favorisinin Rusya olacağı çok açık. Bol bol berabere biten maçlar izleyeceğiz gibi.

*      B grubu turnuvanın "ölüm grubu" denilen futbol klişesine çok uygun bir grup. Danimarka, sürprizlere açık, her şeyi yapabilecek bir takım olarak görünmüyor. Stil olarak ve lig kalitesi olarak gruptaki diğer Orta Avrupa takımlarının çok gerisindeler. Portekiz'in, Ronaoldo'nun ayağına bakan oyun anlayışının değişip değişmediği bu turnuvada ortaya çıkacak. Kaliteli oyuncuları olan ancak iyi bir takım görüntüsü vermeyen Portekiz'in ben grubu 3.lükle bitireceğine inanıyorum. Almanya-Hollanda ikilisinden birisi grubu birinci bitirecek. Bu ikili arasında da bana kalırsa oynadığı futbol kalitesi ve hücum gücü sebebiyle Almanya bir adım önde.

*      C grubunun favorisi, kesinlikle İspanya. Turnuvanın en değerli takımına sahipler ve önceki turnuva becerileri, 2008 ve 2010'daki başarıları İspanya'yı mutlak favori yapıyor. Yıllardır toparlanamayan, yaşlı kadrosunu yenileyemeyen ve hazırlık maçlarındaki başarısız görüntüsünü sürdüren İtalya'nın grupları çıkması benim için sürpriz olur. İtalya'nın performansına bağlı olarak Hırvatistan'ın grup ikincisi olacağını, İrlanda'nın da son sırada yer alacağını düşünüyorum.

*      D grubu, turnuvalarda başarısız olan iki takımın rekabetine sahne olacak: İngiltere ve Fransa. İsveç ise takım oyununu seven ancak ileride İbrahimovic'in ayağına bakan bir takım görüntüsü çiziyor. Ukrayna iki ev sahibinden biri. Performansları İngiltere ve Fransa'nın durumuna göre değişkenlik gösterebilir ve sürpriz bir şekilde 2. olabilir. Az puan farkıyla İngiltere'nin lider olarak gruplardan çıkacağına inanıyorum.

Gol kralı tahmini: Oynadığı liglerde çok üstün performanslar ortaya koyan forvetlerin milli takımlarda da aynı performansı gösterip gösteremeyeceği, bu turnuvada ortaya çıkacak.
Kupa adayım İspanya'nın gol kralı çıkartabileceğini düşünmüyorum. David Villa sakat olmasaydı adaylarım arasında olabilirdi. İngitere'nin turnuvada çok fazla ilerleyeceğini düşünmüyorum.

Van Persie, Huntelaar, Mario Gomez üçlüsünden birinin gol kralı olacağını tahmin ediyorum.

Turnuvanın en değerli oyuncusu: Adaylarım, Xavi, İniesta ve Sneijder.